miércoles, 25 de noviembre de 2009

Conferència Pere Marquès

S’ha començat parlant a la conferència de les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) que moltes vegades se’ls anomena noves tecnologies ja que continuament s’estan renovant. Les principals funcions són: l’informàtica, so-imatge i telecomunicacions; i les sub-funcions són: multtimèdia, mass-media i telemàtica. A partir d’exemples molt corrents hem pogut comprendre quins materials englobaven cada funció o sub-funció. Hem extret la conclusió que tots aquestes noves tecnologies són útils si t’aporten un valor afegit.

Amb un esquema molt clar s’ha explicat els tres móns, el primer que és Internet on és un món paral·lel que podem fer el que es fa en un món real menys menjar i reproduir-se. El segon món el civer espai on no tens que invertir temps per fer les coses o anar els llocs, per exemple hi ha un buscador que és un taxi que et porta on tu vulguis en aquest cas podria ser el google. Finalment el tercer món s’anomena Jo/Imaginació on és un món intrapersonal, on és bo coneixens a nosaltres mateixos i dedicar-li un temps.

Les TIC ens aporten un fàcil accès les fonts d’informació, el processament de dades, els canals de comunicació, la capacitat d’emmagatzemar, l’automatització de treballs i interacció i la digitalització de tota la informació.

A l’educació ha tingut un impacte molt gran fent una “escola paral·lela” i fent ús en els següents àmbits educatius: mitjà d’expressió i per a la creació, canal de comunicació, instrument pel procés de la informació, font d’informació, organització i gestió dels centres, suport actiu per a l’aprenentatge i entreteniment. Actualment tenim la necessitat de la formació continuada i els nous entorns d’aprenentatge virtuals (EVA).

Ens has enumerat les dependències tecnològiques que hauria de tenir una escola: pissarra digital, aules d’informàtica, biblioteca i sales multimedia i intranet del centre. L’exemple de que a l’aula que estàvem a la UAB no seria vàlid a causa de les intal·lacions per fer un ús correcte de les TIC ha sigut molt aclaridor i molt exemplar per veure com s’han de millorar moltes infrastructures d’avui en dia.

He après que un lector de documents és una camera de video amb zoom on es pot projectar i digitalitzar qualsevol document de paper o objecte tridimensional. Un exemple ha sigut que es podria projectar uns anàlisi formosintàctic d’un nen i correctigir-ho el valor afegit seria que no es perdria temps en copiar tot l’anàlisi a la pissarra.
El model tecnològic que s’hauria d’aplicar a l’aula hauria de ser el següent: el professor explica i fa preguntes amb la pissarra digital, els alumnes presenten els seus treballs amb pissarra digital, realitzar i corregir els exercicis entre tots, escriure i dibuixar, fer comunicació on-line i tenir un racó amb un ordinador per fer exercicis, buscar informació, jugar, etc.

Finalment les tres grans raons per fer servir les TIC a l’educació són: alfabetització digital dels alumnes per adquirir les competències bàsiques en l’ús de les TIC; productivitat en l’aula i per la relació mestre-alumne i finalment innovar en les pràctiques docents per realitzar millors aprenentatges i reduir el fracàs escolar.

En conclusió aquesta conferència m’ha agradat molt per dos raons la primera perquè es tracta un tema actual i novedos, on tots podem millorar molts aspectes de cara a la docència. La segona raó és que aquest tema ja el vaig tractar i personalment em va agradar molt ja que feiem activitats per els nens on veies que tenien un ús real. La valoració de la conferència és molt bona i no s’ha fet pesada gràcies als exemples que has donat i al suport logístic en el has demostrat que ha estat un valor afegit aquest PowerPoint.



No hay comentarios:

Publicar un comentario